Efter att ha tittat på Go´Morron Sveriges 9 minuter långa debatt mellan Jimmie och Jan kan man endast dra slutsatsen att Jimmie vann den lätt. Sverigedemokraterna och jag själv är t.ex. väldigt mycket för att lagstifta mot tidelag. Men enligt Jan Helin är det kanske inte så viktigt att skydda djuren när han inte vill att Sverigedemokraterna skall annonsera om djur och skydd till dem så att väljare för veta vad Sverigedemokraterna tycker i den frågan. Det finns väldigt många andra helt ”vanliga” saker som Sverigedemokraterna skulle kunna annonsera om precis som riksdagspartierna gör. Anser Helin och Aftonbladet att Aftonbladets läsare är för dumma för att själv kunna dra egna slutsatser om annonserna? Kanske det också handlar om gratis PR till Aftonbladet? Om man studerar Aftonbladets strategi börjar man se ett mönster. Israeliska soldater mördar palestinier för att sedan sälja organen (helt absurd historia), judarna mördade Palme (minst lika absurd). All reklam är bra reklam, är det inte så man säger?