Tittade precis på en väldigt avslöjande video om muslimer i USA. De har någon sorts predikan på Capitol hill i Washington och en reporter, som är uppenbarligen falskt ignorant, går runt i folkmassan och försöker intervjua personer om islam och varför män och kvinnor har ”placerats” i egna grupper. Det reportern får uppleva är i princip exakt samma sak jag personligen får uppleva när jag spelar okunnig om islam och frågar en muslim om varför kvinnorna måste vara för sig själv, använda hijab/burqa/niqab etc.

Nästan alltid förstår personen till slut att jag inte är ignorant och blir på ett ögonblick väldigt aggressiv och börjar prata nedsättande om mig och mina kunskaper. Inte sällan kommer det sandlåderetorik som ”du förstår inte”, ”du är rasist” och min favorit  ”du skall inte prata om islam för att du är en kaffir”. Oftast är det så när motståndaren i en debatt saknar argument, blir personlig och börjar använda glåpord.