Siffrorna är mycket oroande. Efterfrågan på rituellt slaktat kött växer både i Europa och på exportmarknader. Det handlar om miljoner djur varje år.

Här har ni praktexempel på smygislamiseringen av Europa som pågår explosionsartat. Inte bara för att det säljs halalslaktat kött som inte är märkt utan även för att svenska skolor och daghem slutat servera griskött.

Ja visst, judar äter kosher men antalet judar jämfört med muslimer som äter halal är inte ens jämförbar. Räcker ens decimaltalen till en sån jämförelse?

Obedövad slakt är kvalificerat djurplågeri. Jag vet för jag är en av få svenska veterinärer som jobbat på ett slakteri i Nordafrika som använde metoden, säger Åke Rutegård.

Jag är stolt över att Sverigedemokraterna är på djurens sida. Det skall inte vara tillåtet att slakta djur utan bedövning. Det skall inte heller enligt mig vara möjligt att sälja kött i Sverige som man som konsument inte vet var det kommer ifrån eller om det är halalslaktat. Jag har sett en video från ett slakteri där man slaktar kor utan bedövning. Det var en syn man inte glömmer på ett tag.

SvD AB