Så här viktig är den.

Är det bara en liten del av Europas befolkning som har insett vad Islam är? Ju mer Islam tillåts sprida sig som en parasit i Europa desto sämre kommer vi att få det. En jämförelse mellan Koranen och Mein Kampf är berättigad, precis som Geert Wilders har gjort. Nu står han åtalad i en politisk rättegång i Holland. För hans åsikter.

Det är missbruket av yttrandefriheten vi reagerar mot. Vi gör ingenting drastiskt men vi vill visa att vi är emot att det vi håller heligt missbrukas, sade en av chaufförerna,Rashad Munir till VG Nett.

Min rätt att yttra mig, oavsett hur kränkande eller stötande den är för en annan, är alltid viktigare än någons känslor. Även om andra tycker att jag ”missbrukar” yttrandefriheten. Alltid. Och nej, jag skall inte tvingas till att bedriva självcensur på grund av min åsikt. Då har vi förlorat allting.

SvD VG DB GP DN US