Leve tankebrott!

Jag blir mörkrädd när jag läser det här. Yttrandefriheten är död, tankebrott är född. Orwell ”gissade” rätt men året var bara fel med två decennier.

Artikel 1, paragraf 1 c:  publicly condoning, denying or grossly trivialising crimes of genocide, crimes against humanity and war crimes as defined in Articles 6, 7 and 8 of the Statute of the International Criminal Court…

Artikel 1, paragraf 2:  For the purpose of paragraph 1, Member States may choose to punish only conduct which is either carried out in a manner likely to disturb public order or which is threatening, abusive or insulting.

Artikel 2:  Each Member State shall take the measures necessary to ensure that instigating the conduct referred to in Article 1(1)(c)and (d) is punishable.

De magiska orden i artikel 1 paragraf 2 är insulting och abusive. Det är med andra ord inte längre tillåtet att förneka att t.ex. förintelsen har hänt eller dylikt. Jag tycker att förintelseförnekare är helt körda i huvudet men de skall kunna förneka det om de så känner för det.

Vilket är mer allvarligt; att jag får säga vad jag vill, när jag vill och därmed kanske kränka någon eller att man kränker mina rättigheter till att yttra mig för att någon kan bli kränkt? Det är så klart så att yttrandefriheten är överställt allt annat. För vad har vi kvar utan yttrandefriheten? Ingenting.

Jag undrar hur länge det tar innan folk inser hur farlig Europeiska Unionen är för individens rättigheter och friheten att söka sin egen lycka.

The fascists of the future will be called anti-fascists

Har inte hittat en källa på att Winston Churchill verkligen sa ovanstående men oavsett om det var han eller inte så stämmer det bra in på 2000-talet.

Samtidigt utsätts judarna i Malmö för nya kristallnatten av muslimerna. Det här kommer inte att sluta bra.

SvD SvD2