Jag är stolt över att Sverigedemokraterna vill att orättvisorna kring beskattningen av pensioner ändras. Pensionärerna är de som byggt upp landet och för det har de aldrig fått någon slags uppskattning utan det de fått är beskattning. Att något av de nuvarande sju riksdagspartierna säger att pensionärer skall inte beskattas så hårt är bara tomma ord. De har haft decennier på sig att göra något åt saken men ingenting har hänt. Nuvarande sju riksdagspartierna har ingen trovärdighet alls i äldrefrågan. Sverigedemokraterna tycker också att det är en självklarhet att man skall kunna bo tillsammans på äldre dagar, även om ena parten skulle behöva äldreomsorg.

Sverigedemokraternas antagonister har en tendens att skriva saker som ”våld är sällan rätt”. När någon, i det här fallet vänsterpartisten Jerker Nilsson, skriver såna konstiga saker börjar jag undra om Nilsson anser att naturrätten inte skall gälla alla? Jag misstänker därmed starkt att Nilsson är en relativist.

För att återgå till artikeln om Jimmie som till stor del handlar om utrikespolitiken. Jag är återigen stolt över att Sverigedemokraterna har högt i tak när det gäller åsikter inom partiet. Istället för att som riksdagspartierna använda sig av partipiskan visar Jimmie att han har en sund och beundransvärd syn på demokrati och yttrandefrihet genom följande:

–Det finns neokonservativa sverigedemokrater som tycker att det är rätt att slåss mot totalitär islamism i Afghanistan. Att det är att försvara västerländska och svenska intressen. Jag håller inte med. Vi är inte där för att bekämpa islamismen, utan för att hjälpa lokalbefolkningen mot talibanerna.

Neokonservativ som jag är håller jag inte helt med Jimmie men samtidigt tycker jag att det endast handlar om nyansskillnader i frågan om Afghanistan.

Det skall bli oerhört roligt att jobba åt SD Television på valkonferensen nästa helg som tar upp frågorna i den här artikeln.

SvD SvD DN DN