Finns egentligen inte mycket man kan säga om uppdrag granskning. Det måste omedelbart till en ändring i samhället. Obligatorisk undervisning om moral och etik i grundskolan kanske vore en idé?

Från domen mot våldtäktsmannen Oskar, som erkänt våldtäkten, visar att inget han säger kan anses vara av betydelse:

Den tilltalade, som ändrat sin berättelse under utredningens gång, har framstått som i mindre grad trovärdig än målsäganden.

Lennart Kempe, präst, försvarar en våldtäktsman. I och med alla skandaler med pedofili undrar jag om kyrkan verkligen vill stå bakom Kempe?

Jag tyckte det var en fin gest som han gjorde.

och…

Jag tänker, stackars killar… och tjejer givetvis också.

Lennart Kempe

Lennart Kempe

Vidrigaste uttalande i år kommer från Leif Andersson, fritidskonsult på fritidsgården i Bjästa:

Jau, jag tycker väldigt synd om de och jag tycker ju väldigt synd om grabben också, helt klart.

Leif Andersson

Leif Andersson

Här har vi alltså en person, som arbetar med barn, som sitter och tycker synd om en våldtäktsman. Om jag var förälder till ett barn som vistas i fritidsgården i Bjästa skulle jag göra allt i min makt för att se till att Leif Andersson, våldtäktsförsvarare, sade upp sig eller blev avskedad.

Skäms på er!

SVTPlay PI AB