En lögn blir sanning bara man ser till att upprepar den tillräckligt ofta

Lögnen om att staten kan skapa jobb är absurd som jag redan skrivit om. Ju mer jag tänker på påståendet desto dummare känner jag mig. Det är som att mitt intellekt sugs in i ett svart hål. Till en annan dimension kanske? Min hjärna får klassiska BSOD när intellektet sugits in i svarta hålet av ett utrymme i minnet som inte finns och man med hjälpa av en pekare försöker komma åt intellektet.

BSOD

BSOD

Socialbidragstagarnas arbetarparti har lyckats med konsten att prata nyspråk. De har även anammat slogan som George Orwell använde i 1984. Enda skillnaden är att Socialbidragstagarnas arbetarparti har fler än tre slogans.

  • Bidrag är arbete
  • Skammord är hedersmord
  • Solidaritet är frihet
  • Diskriminering är tolerans
  • Islam är fred
  • Skatt är trygghet
  • Staten är beskyddare

Gillar följande:

I said earlier that the decadence of our language is probably curable. Those who deny this would argue, if they produced an argument at all, that language merely reflects existing social conditions, and that we cannot influence its development by any direct tinkering with words or constructions. – George Orwell

SvD SvD SvD DN EX Ted Ekeroth Ekuriren