I alla fall enligt samma kommunist som hyllade frihetskämparna som kastade molotovcocktails på polisen i Göteborg häromveckan.

Så är det…

Alla som följer inrikespolitiken och debatterna om debattens debatt har väl inte missat Mauricio Rojas utmärkta artikel om hur han, en invandrare, stöttes ut av sina egna partivänner när han skrev en artikel om att invandrarnas överrepresentation i kriminalitet inte berodde på socioekonomiska skäl. Mauricio Rojas fick igår en artikel publicerad på Newsmill där han jämför drevet, eller förföljelsen om man så vill, mot en av de få journalister i Sverige som fortfarande kan skriva om invandringen, och allt som hör till den, utan att nästan kallas för rasist.

Idag så kommer såklart socialliberala Dagens Nyheter med en förvirrad ledarsvammelartikel om att man visst får prata och debattera invandringen och det som hör till den. Javisst får man det men ledaren verkar inte förstå att det handlar inte om att det är FÖRBJUDET att diskutera invandring utan det handlar om att gör man det så stämplas man per automatik, även av DN, som en rasist. Eller nazist. Ordvalet rasist alt. nazist beror lite på hur ledarn alt. Östermalmsjournalisten mår just den dagen. Mår Östermalmsjournalisten dubbelplusbra skriver han troligtvis ordet främlingsfientlig som för Östermalmsjournalisten är synonym för rasist/nazist. Dock måste jag kanske påpeka att Östermalmsjournalisten i det här fallet, Erik Helmerson, bor i Enskede, inte Östermalm.

Östermalmsjournalister är dock de som uteslutande använder sig av antiintellektuella argument som: ”Ju mer människor träffas och umgås över etniska, kulturella och religiösa gränser, desto mindre fördomar har de. Utbildning och dialog minskar hatet”. Tyvärr herr Östermalmsjournalist. För mig är det precis tvärtom. Ju mer jag lär mig om religionen ”det onämnbara” desto mer ogillar jag den. Ju mer jag lär mig om kulturella företeelser som strider mot en human människas uppfattning om vad som är fel och rätt desto mer ogillar jag kulturen. Om allt detta sedan leder till att en specifik etnicitet pekas ut så är det precis det som Mauricio Rojas skriver: sociokulturellt arv.