Igår läste jag magnifika Per Gudmundsons artikel om att arabiska massmördare och terrorister får en månadslön för deras brott mot mänskligheten. Allting mellan ca 2 500 kr och 12 000 kr är vad dessa monster får. Jag antar att enda skälet till lönen är deras ”tjänst” till terroristmyndigheten som allmänt kallas palestinska myndigheten. Anna Brodin på UD, med smått komiska titeln ”Palestinahandläggare”, säger följande: ”Jag vet inte om det kan kallas löner men det verkar ju vara så att de får någon form av bidrag”. Skillnaden mellan lön och bidrag när man sitter i fängelse för brott mot mänskligheten? Absolut ingenting. UD stödjer alltså lön, eller bidrag, till terrorister eftersom det inte går att kontrollera.

Att det är helt i sin ordning att göra sånt här, vilket Evin Khaffaf bekräftar som är pressekreterare åt biståndsministern Gunilla Carlsson med ”Det är inte våra pengar som hamnar i orätta händer, men sen är det klart att det finns brister” så undrar jag om inte Breivik också skall ha lön för sin tjänst åt den norska staten.

Ouch, var det för mycket? Så vad är egentligen skillnaden mellan Breivik och Ahmed-the-still-living-and-getting-salary-for-his-crimes-against-humanity-terrorist?

Noterar att terrorister i Gaza och Västbanken, världshistoriens lägsta avskum, får mer i pension än majoriteten av pensionärerna i Sverige får. Vet inte om er men mig upprör detta något fruktansvärt. Skall ta en β-blockerare nu så att jag får ner blodtrycket.

Aftonbladet SvD